Blog Tentang Coretan Nadia Tentang Cinta Kau & Aku

Isnin, 19 Mei 2014

Cinta Pertama??


Bibir Manusia Terlalu Mudah Melafazkan Cinta Tapi Dapatkah Hatinya Setia Pada Kita?
Awak… Cinta Pertama Bukanlah Cinta Yang Seharusnya Abadi. Jika Ia Mampu Kekal Bersyukurlah Tetapi Bila Ia Pergi Relakanlah. Aku Tidak Akan Mungkin Menjadi Cinta Pertama Mu Tapi Biarkanlah Aku Menjadi Cinta Terakhir Mu.Awak, Jangan Takut Mencuba Lagi Kerana Kegagalan Itu Bukan Untuk Selamanya. Bila Kita Membiarkan Ketakutan Menguasai Hati, Kita Biarkan Kegagalan Itu Datang Lagi. Awak Bila Bulan Tidak Hadir Di Langit Sana Bukan Bermakna Aku Tak Rindu Kepada Mu. Tetapi Mungkin Bulan Terlalu Cemburu Melihat Betapa Aku Mencintai Dan Merindui Dirimu. Kasih… Aku Rindu Pada Mu… Meskipun Kesalahan Atau Kesilapan Itu Boleh Dimaafkan Tetapi Janganlah Berbicara Sampai Menyakiti Dan Menyinggung Hati Orang Lain Kerana Kemaafan Itu Bukanlah Pengubat Hati Yang Terluka Kerana Hati Yang Terluka Itu Tetap Akan Terluka. Begitulah Diri Mu. Aku Terikat Pada Janji-Janji Pena Mu. Aku Mengharap Pada Kasih Yang Tak Pasti. Aku Memuja Bayangan Dirimu. Coretan Pena Mu Memukau Diri Ku Agar Aku Terus Percaya Dan Lupa Kepada Realiti. Kau Knp-Lewati Nota-Nota Cinta Mu Kau Hadiahkan Aku Dengan Kata-Kata Dan Madah-Madah Cinta Yang Mengasyikkan. Betapa Aku Terlena Dan Terbuai Dengan Janji-Janji Mu. Aku Menjadi Perindu Sepi Kepada Ayat-Ayat Yang Bisu.
Tapi Kini Aku Sedar…Aku Perlu Kembali Ke Alam Nyata. Aku Harus Lupakan Kuasa Pena Mu, Aku Harus Lontarkan Segalanya Jauh Dari Hidup Ku. Biarlah Nota-Nota Cinta Mu Menjadi Sejarah. Sejarah Pahit Yang Mengajar Aku Menjadi Lebih Dewasa Dalam Cinta. Usah Kau Permainkan Aku Lagi Dengan Pena Mu… Bulan Yang Dari Kejauhan Tampak Indah Bercahaya Dan Berseri Menerangi Malam Yang Kelam. Tapi Kita Sering Lupa Bahawa Cahaya Itu Adalah Cahaya Pinjaman Cuma. Keindahan Yang Bersifat Sementara, Keindahan Yang Merupakan Kepuraan Semata-Mata.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Ada SaatNya Aku Harus Melupakan Masa Lalu Ku Iaitu KAMU.Tapi Mungkin Mengambil Masa Bagi Ku.. Dikuasakan oleh Blogger.

© 2011 Coretan Pena Nadia, AllRightsReserved.

Designed by Myrodreel Malaysia